Життя коледжу

У Лохвицькому медичному фаховому коледжі
(стаття з газети «Зоря» №36, 2023 рік)

Викладачі та студенти Лохвицького медичного коледжу систематично
передають свої найважливіші знання та вміння молоді та дорослим людям. Про
один із тренінгів, проведений студентами з ветеранами ЗСУ, ми писали навесні
2021 року. Відтоді відбулися ще десятки занять «Надання першої долікарської
допомоги та психологічної самодопомоги в екстремальних ситуаціях та у
воєнний час» із учнями загальноосвітніх шкіл колишнього Лохвицького району
та різних куточків Полтавщини та Сумщини.
Ми побували на одному з тренінгів, що проходив у хірургічному кабінеті
коледжу. Заняття тут проводити зручніше, оскільки повезти з собою до якоїсь
школи все потрібне обладнання й манекени-фантоми досить складно. Тут же
школярі не лише спостерігали, як правильно роблять штучне дихання
(вентиляцію легень), непрямий масаж серця, видалення стороннього із верхніх
дихальних шляхів, надання допомоги при механічних травмах, пораненнях, при
вкушених ранах чи зупиняють кровотечу, а й самі по черзі виконували ці
процедури. Діти та підлітки були уважними й зосередженими.
Провели заняття викладач хірургії Ірина Хоменко, практичний психолог
Світлана Лесик, лаборант хірургічного кабінету Тетяна Єленко. Наприкінці
минулого навчального року в нас побували учні 10 шкіл, деякі школи навіть по
двічі, – розповідає Світлана Григорівна. – Із деяких – тільки старшокласники, із
інших – учні 6–9 класів. Це всі лохвицькі школи, діти та вчителі з Опішні,
Комишні, Гирявих Ісківців, Ромен, Остапівки... У 54 школи приїжджали ми. Була
підготовлена група психологічної підтримки зі студентів, які вивчали медичну
психологію. Це Анастасія Попельнюк, Людмила Пархоменко, Богдан Колісник.
Вони навчали, як надавати психологічну самодопомогу в екстрених ситуаціях та
побуті. Наприклад, учили впливати на емоційний стан за допомогою дихальної
гімнастики, давали рекомендації щодо зняття тривоги та панічної атаки. До речі,
на обласній студентській науково-практичній конференції на вищеназвану тему
виступив, демонструючи відео презентацію, третьокурсник Вадим Лесик, за що
отримав диплом та сертифікат.
Кожен тренінг у кабінеті хірургії тривав близько 2 годин. Здавалося б, учні
мали втомитися за перші півгодини і втратити цікавість та увагу. Але ні – всі були
напрочуд активними, спостерігали й діяли з сяючими очима. Вони проходять це
на уроках біології, основ безпеки життєдіяльності, але не на такому глибокому
рівні. У школах немає можливості так ретельно все показати. Учні різних шкіл
виявляли різний рівень попередньої підготовки. Вона залежить у тому числі й від
учителя. Заняття у школах були значно коротшими, здебільшого по 30–40 хв.

У коледжі розказували й показували тільки найважливіше. Відпрацьовували
серцево-судинну, дихальну реанімацію, допомогу при переломах, укусах
отруйних тварин. Вчилися зупиняти кровотечу за допомогою джгутів, у тому
числі й виготовлених із підручних матеріалів. Фіксували кінцівки за допомогою
турнікетів та косинок. Учень може не запам’ятати зі шкільного курсу навіть те,
скільки у людини кіл кровообігу і жити без цього. Але якщо навчиться розрізняти
венозну й артеріальну кровотечі та їх зупиняти, зможе застосувати знання й
навики в екстремальній ситуації. В час війни вона може наступити де завгодно й
коли завгодно. Тому в подальшому коледж планує продовжувати проведення
тренінгів. - Ми зі старшокласниками були в гостях у медичному коледжі, а також
студенти проводили тренінги в нас, – ділиться враженнями заступник директора
Лохвицької ЗОШ №2 з навчально-виховної роботи Любов Шагановська. –
Враження залишилися чудові, адже заняття пройшли на високому рівні. Діти
виявили велику зацікавленість, особливо коли вчилися надавати невідкладну
допомогу на муляжах. А ще ми проводили своєрідний «День професій», у який до
нас приходили, зокрема, пожежники й поліцейські. Студенти медичного коледжу
впевнено, без заминок, цікаво, виявляючи знання і вміння, провели психологічний
тренінг, присвячений тому, як надати самодопомогу під час війни. Тож ми дуже
задоволені співпрацею і щиро вдячні всім, хто підготував і провів тренінги!
– Нам дуже сподобалось, діти були дуже задоволені, – підтверджує Тетяна
Якименко, вчитель Комишнянської школи. – Учні на фантомах відпрацювали
прийоми реанімації, а потім деякі види допомоги – одне на одному. Вчилися
накладати джгут, різні пов’язки, джгути-турнікети. Заняття тривали більше двох
годин, але увага дітей була прикута тільки до них. Постійно змінювалися методи
й форми роботи. Тож якщо буде можливість повезти на тренінг інших дітей, із
радістю поїдемо. Бо до автобуса вмістилися лише десятий клас і частина
дев’ятого.

С. НІКОНОВ